مقالات

تاثیر لباس پوشیدن بر شخصیت

تاثیر لباس پوشیدن بر شخصیت

لباس می تواند بر شخصیت شما تأثیر بگذارد

لباسی که شخص برای پوشاندن هر قسمت از بدن می‌پوشد به عنوان لباس تعریف می شود. انواع مختلفی از لباس‌ها مانند لباس‌های ورزشی وجود دارد. اغلب به آن‌ها لباس‌های فعال، کت و شلوار، لباس‌های فانتزی، لباس‌های غیررسمی و بسیاری دیگر گفته‌می‌شود. بر اساس مطالعه ای که توسط محققان به پایان رسید، لباس های خاصی که می پوشیم می توانند تغییرات روانی در شخصیت ما ایجاد کنند.
اینکه ما خودمان را چگونه می‌بینیم و می‌خواهیم دیگران ما را چگونه درک کنند، در لباس روزانه ما منعکس می‌شود. لباس به طور قابل توجهی بر توانایی های شناختی تأثیر می گذارد.

تاثیر روانی لباس

پوشیدنِ یک لباس خاص بر عملکرد روانی پوشنده تأثیر میگذارد. لباس هایی که می پوشیم نقش اساسی در ایجاد اولین تاثیر دارند. لباسی که می پوشید می تواند برای تفسیر شخصیت شما استفاده شود، حتی اگر این یک انتخاب یا ترجیح شخصی باشد.
معمولاً لباس هایی که می پوشید یا رنگ هایی که برای لباس خود انتخاب می کنید، پیامی پنهانی در مورد نوع فردی یا شخصیتی که دارید داده می شود. بسیاری از محققان به این نتیجه می رسند که آنچه شما فکر می کنید تحت تأثیر لباس و رنگ هایی است که می پوشید.
پوشیدن کت دکتر یا کت آزمایشگاهی در مقایسه با افراد بدون پوست یا افرادی که رنگ به تن داشتند، دامنه توجه بیشتری داشت. ا تحقیقات دیگر نشان می دهد که ثابت می کند لباس هایی که می پوشیم تأثیر قدرتمندی بر طرز فکر و نحوه عملکرد ما دارد.

از مردم شنیدم که می‌گویند:

«برای شغلی که می‌خواهی لباس بپوش. نه شغلی که دارید» یا «اگر به نظر خوب باشد، حس خوبی دارد». ما همیشه سعی می‌کنیم لباس‌هایمان را با موقعیت‌های مناسب هماهنگ کنیم، حتی کسانی که به گفته‌ها اعتقادی ندارند. پشتوانه تحقیقاتی وجود دارد که حقایق را تأیید می کند.
مطالعات از طریق تحقیقات مناسب نشان می دهد که لباس هایی که می پوشیم بر خلق و خو، نگرش، رفتار و اعتماد به نفس ما تأثیر می گذارد. همچنین، نحوه تعامل ما با مردم به شدت تحت تأثیر آن است که به آن «شناخت محصور» می‌گویند.

تأثیر لباس ما بر فرآیندهای روانی مانند احساسات، نگرش و ارزیابی خود، شناخت محصور نامیده می شود. ما به عنوان یک جامعه معانی نمادین مختلفی را نسبت داده ایم.

اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد

برخی از لباس ها می‌توانند سطح اعتماد به نفس را تا حد زیادی افزایش دهند. مانند بستن کراوات. یکی از تحقیقاتی که اخیرا انجام@شده به این نتیجه رسیده است که پوشیدن کت و شلوار رسمی با کراوات باعث افزایش اعتماد به نفس در هنگام مصاحبه می شود. این به فرد احساس کنترل موقعیت را می دهد، که روحیه دارد، تصمیمات مربوط به کار بیشتری می گیرد و عملکرد را افزایش می دهد. بنابراین می توانیم بگوییم کت و شلوار حس توانمندی می دهد. گاهی اوقات ویژگی های نمادین اختصاص داده شده به یک لباس خاص می تواند بر وضعیت روانی ما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، محققان آزمایشی را انجام دادند که به دانش‌آموزان پیراهن‌های سوپرمن برای پوشیدن داده شد، نه تنها آنها اعتماد به نفس داشتند، بلکه از نظر فیزیکی قوی‌تر از دیگران بودند.

القای خلاقیت

نحوه لباس پوشیدن شما نحوه درک شما از محیط، افراد و اشیاء اطرافتان را تغییر می دهد. این باعث می شود که برای خلاقیت با نور بیشتری به چیزها از دیدگاه های مختلف نگاه کنید. لباس هایی که می پوشیم نه تنها بر شخصیت ما تأثیر می گذارد بلکه بر سلامت روان و وضعیت جسمانی ما نیز تأثیر می گذارد.

انگیزه برای ورزش کردن

لباس های اکتیو کاملا مد روز هستند. شما می توانید آنها را هر زمان و هر کجا که دوست دارید بپوشید. انتخاب لباس‌های فعال نسبت به انتخاب لباس‌های فانتزی در دسترس‌تر است و راحت‌تر هستند.
این یک فلسفه مد است که به شما امکان می دهد هر زمان و هر کجا که می خواهید لباس های فعال بپوشید. چنین لباس هایی می توانند به شما احساس در دسترس بودن بیشتری بدهند و باعث شود سخت تر ورزش کنید. شما نمی توانید لباس های اکتیو بپوشید و نیمکت نشین باشید. روانشناسی پشت آن بسیار ساده است. لباس‌هایی که می‌پوشید حتی می‌توانند وزن اضافی را از دست بدهید.

برای خودت لباس بپوش

بحث های زیادی در مورد اینکه چه لباسی برای یک سن خاص قابل قبول/مناسب است وجود دارد. با این حال، مرز بین “لباس جوانان” و “لباس افراد مسن” نازک شدن و نازک شدن سلامتی است. نسل شما در دوره های بعدی تحت تأثیر لباس شما قرار می گیرد. این با تحقیقات ثابت شده است. لباس پوشیدن ساده جوان باعث می شود احساس جوانی و تحرک داشته باشید و فعالیت های بدنی خود را افزایش دهید و در نتیجه سلامتی را بهبود ببخشید.

انتخاب رنگ ها

رنگ ها معانی مختلفی دارند مانند:

آبی به معنای وفاداری و ثبات

قرمز به معنای شور و پرخاشگری

زرد به معنای جوانی و شادی

سبز شفا و امید

قدرت سیاه و حرفه ای بودن است. رنگی که انتخاب می کنید شخصیت شما را مشخص می کند.

لباس برای تحت تاثیر قرار دادن

قدرت اولین تماس را نمی توان نادیده گرفت. لباس‌های «اولین تأثیر آخرین تأثیر است» معمولاً برای یک فرد جذاب‌ترین و قابل توجه‌ترین هستند. به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت. لباس می تواند بر برداشتی که مردم از شما خواهند داشت تأثیر بگذارد. موقعیت اجتماعی، ارزش های فرهنگی و هنجارها توسط لباس هایی که می پوشید منعکس می شوند. برندسازی شخصی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. برای همه است
هر جزئیات از نوع بدن و رنگ پوست گرفته تا کمد لباس برای استایل شما مهم است و بر تصویر شما از خود تأثیر می گذارد.

لباس پوشیدن و رشد شخصیت

رشد شخصیت به رشد کلی فرد کمک می کند. سبک لباس پوشیدن یک فرد نقش مهمی در تقویت شخصیت او دارد. به درستی می گویند: «مرد از لباس و نشانی شناخته می شود». حس لباس پوشیدن یک فرد گویای شخصیت و شخصیت اوست.
شما واقعاً باید بدانید که چه چیزی می پوشید. چیزی نپوشید فقط به این دلیل که بقیه همان لباس را می پوشند. متوجه شوید که آیا این لباس برای شما خوب به نظر می رسد یا نه؟ فرد باید در انتخاب لباس بسیار مراقب تیپ بدنی، اندام، وزن، چهره و حتی سابقه خانوادگی، ماهیت کار، آب و هوا باشد.

 

متناسب با موقعیت لباس بپوشید. برای داشتن شخصیتی چشمگیر باید خوب به نظر برسد.

لباس ها منعکس کننده این هستند که شما چه کسی هستید، چه احساسی در لحظه دارید و حتی گاهی اوقات می خواهید در زندگی به چه چیزی برسید؟
همیشه به یاد داشته باشید هر چیزی که می پوشید باید نشان دهنده واقعی بودن شما باشد. حس لباس پوشیدنِ شما منعکس‌کننده شخصیت، منش، خلق و خوی، استایل و آنچه در واقع شما به عنوان یک فرد هستید را نشان می دهد. افرادی که لباس های شیک با آرایش بلند می پوشند عموما برونگرا هستند و عاشق مهمانی هستند.

شما واقعاً می توانید با لباس پوشیدن یک فرد متوجه شوید که چه نوع فردی است. رنگ‌های کسل‌کننده نشان می‌دهند که فرد غمگین یا ناراحت است، در حالی که رنگ‌های روشن نه تنها حالت شادی شما را نشان می‌دهند، بلکه طرف مقابل را نیز خوشحال می‌کنند.
یک پیراهن سفید ساده را با شلوار مشکی ترکیب کنید تا ظاهری بسیار حرفه ای و زیبا در محل کار داشته باشید. از سوی دیگر، لباس مشکی کوچک شما اگر عصرها بپوشید شما را در مرکز توجه مهمانی ها قرار می دهد. همه چیز به زمانی بستگی دارد که شما یک لباس خاص را می پوشید.
بله، طرز لباس پوشیدن شما نشان دهنده شخصیت شماست. به یاد داشته باشید، لباس مناسب ربطی به قیمت ندارد. یک لباس گران قیمت ممکن است برای شما خوب به نظر نرسد. قبل از بیرون آمدن، از خود بپرسید “آیا لباس به نظر من خوب است؟”، “آیا من طبق موقعیت لباس پوشیده ام؟” و غیره.

 

چند توصیه

هرگز لباس های تنگ و محکم نپوشید. در مورد تناسب لباس بسیار خاص باشید. فردی با وزن معمولی سنگین‌تر در لباس بلند مشکی لاغر به نظر می‌رسد، در حالی که یک فرد لاغر با آستین‌های پف دار و لباس‌های شیک به نظر می‌رسد.
اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که می پوشید تمیز و مرتب باشد. فقط لباس ها را از کمد لباس بیرون نیاورید و بپوشید. لباس ها باید به درستی اتو شوند. قبل از بیرون آمدنِ کفش های خود را جلا دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *